Passbeskrivning

Årskort

Styrka/Stabilitet

Passet där vi under lugnt tempo fokuserar träningen till stabilisering av bål, höft, skuldra samt arm och ben. Passet börjar med en uppvärmning i rörlighetens tecken för att fortsätta med redskap så som pilatesbollar, TRX-band, kettlebells, flowinmattor och egna kroppen. Detta pass är för ALLA oavsett om du är ny eller erfaren inom träning. ”Styrkan kommer inifrån”

Styrka/Kondition

Detta passet liknar i uppbyggnad styrka/stabilitet men med betydligt mer inslag av pulshöjande moment. Det ställer större krav på din uthållighet än styrka/stabilitet. Här blir du rejält svettig och får ofta ”bita ihop” lite granna. ”Det finns alltid lite mer att ge”

Dagens Workout

Dagens Workout innefattar olika pass vid varje tillfälle. Vi jobbar med redskap som skivstång, rack, väggar, hantlar-/kettlebells, egna kroppen, hopprep, roddmaskiner mm. Under detta pass varierar vi tiden och antal repetitioner vid varje tillfälle. Här går vi ofta utanför ”komfortzonen”. ”Kör så det ryker"

AW-passet 

Afterworkpasset är ett pass som är en perfekt start på helgen, det ligger nämligen på fredagseftermiddagarna. Du som kommer på detta pass får alltid bita ihop och känna pulsen slå rejält samtidigt som du har en go fredagskänsla i kroppen. Här blandar vi alla former av övningar, redskap och moment men med ett inslag av funktionellt tänk. Det kan vara löpintervaller, styrkeövningar, rörlighetsövningar och inslag av diverse andra tokigheter. Dem flesta brukar gå med ett stort leende på läpparna från dessa pass och tycka att dem gjort sig välförtjänta av att ta helgledigt. ”Träna med partykänsla”